Saturday 13 July 2013

KELUARGA SISPA KU.....

assalamualaikum dan selamat sejahtera.... Alhamdulillah, hari nie berkesempatan lagi untuk aku update cerita terbaru untuk blog saya nie... sepatutnya cerita pengalaman sambung sispa di sambung dengan cerita timbulnya minat kawad... tp atas permintaan ramai, aku ingin memperkenalkan kawan2 dan rakan2 aku dalam sispa nie dulu .... boleh dikatakan kawan rapat dan ibarat mcm satu keluarga... dlulu masa kt skolah, hubungan antara kawan mmg rapat sebab ddk asrama kan... selalu berjumpa, klu kene denda pon kene sama2... org ckp msk air sama2, kluar air pon sama2.... tp bila melangkah kaki d universiti... semua pengalman dn kenangan mcm tu dh x de.... sbb apa x de??? yelah... g kelas pon sekejap2... kekadng sehari satu kls je... so masa nk bersama tu sekejap sgt.... x sempat nk kenal dr hati ke hati.. ( cewahhh, mcm ayat org bercinta )... 

tp nasib baik aku ada kawan dan rakan yg mcm keluarga dh.. iaitu keluarga sispa.... yang uniknya keluarga sispa batch kiteorg nie... mmg sentiasa bersama... aku rasa pengalaman masa kt skolah dulu dtg kembali bila aku bersama dgn keluarga sispa nie... lpk pon sama2, sampaikan ada sorg kwn aku nie yg x pandai keluar mlm, x pandai lpk mlm2 pon dh pandai skrg, siap ajak g mamak lg.... nnt aku kenalkan.. mmg unight, sporting dan mengambil beratlah korg.... mmg aku bersyukur sgt dpt bertemu dgn korg semua..

maka hr nie, aku nk kenalkn lah kwn2 saya nie, org ckp klu x kenal maka x cinta, klu bukan kerana di mata tidak jatuhnya di hati... btol x.... 

first aku nk kenalkan kawan baik aku.... kiteorg nie buddyz.... nasib baik x de digi, klu x mmg buddyz btol2.... ok kwn aku nie pemalu klu bru kenal, tp gila bila dh lama kenal.... orng nya happy golucky, ske mengusik aku dgn gelaran en akmal... hnya aku dgn die ja yg tau.... dulu masa sispa satu x pernah tegor pon... naik sispa 2 dn seterusnya brulah mula berkawan.... skrg nie aku ada misi nk berbaik dgn die nie... kene ambik hati die... kene terima ja apa yg die buat kt aku.... hehehehe...  itu pon aku dgn dia ja yg tau.... kan bang... hehehe (just gurau ja ).... yg lain jgn pikir lain plk aku panggil die  nie abg, ada sebb nya... hehehe .. bila dh lama2 berkawan dgn aku2 skali jd gila....

syafik akmal


nie lah die kwn baik aku tu, nama die Nadzim Ramlan, nama manja die Ajim, die nielah yg aku ckp x pandai klua mlm tu... time nie ada makan2 kt hotel new york.. bukan kt new york btol2, kt jb je... ramah mesra dgn pengarah JPAM... time nie mmg mkn puaslah... kenyangnya dh mcm org mengandung jaa.

seterusnya aku nk kenalkan dgn kwn aku yg sorg lg nie.... nie nie mmg pandai buat lawak, happy go lucky... dgn cutelahh.... .... klu die menceritakan satu2 bende... mmg boleh buat org gelak.... yang paling aku x tahan klu  bila di ingatkn blk dgn cerita die tu mmg buat aku gelak sakit perut... cara dan gaya die ceritakan pengalaman ktorg tersalah dgr bunyi siren masa kursus kt alpha bangi dulu.... yg peliknya die boleh ingat peristiwa tu dr a sampai z... hahaha mmg lawaklah die nie.... 


haaa, laki2 yg kt tengah tulah kawan yg aku maksudkan... die nie mmg kelakar, nama die Mohamad Tarmizi, kiteorg panggil die mizi je... cute kn die?? heheheeeee, yang dr kiri tu putri nurhanis, panggil put ja... die nie org kedah... klu sapa yg berkenan dgn org kedah tu, boleh lah... yg sebelah die tu amy assaffa... panggil amy ja.... die nie klu main bola tampar, serius tu... fokus kot... tkot2 x dpt pkl bola.... amy nie pon org kedah, org baling.... die nie boleh d katakan org kuat sispa lah jgk... mana x nya, bila call ja, no yg naik kt phone no pejabat sispa, bila angkat rupanya2 amy yg call nk bg tau maklumatlah.... bukan skali dua, byk kali jgkalah... bgus2 keep it up... semangat sispa tu penting ye amy.... yg last belah kanan tu endy mirza.... die nie klu skali imbas mcm lecture aku aja mekanik bahan.... mungkin keturunan yg sama kot.. org jowo.... hehehe... bgus nya endy nie.... suka tlg kwn2... klu die x tlg aku... mmg aku leku2 ja die... yg lagi 2 org pompuan tu nnt aku simpan kt bwh.... hehehehe :)


mesti korg tertanya kan sapalah mamat kacak nie... nie nielah Farhan Hassan yg ajak aku smbung sispa tu... die nie bukan stakat perangai gila2, tp dh mcm org gila... msk air tu mmg perangai die.... sapa yg x kenal die dlm sispa, semua kenal.... org femeslah die nie.... sebalik perangai org gila die nie nie, masih lagi ada sifat romentik dlm diri die ( hukan aku ckp, ada org ckp tau paan ), selepas ja aku dgr ada org ckp mcm tu, aku pon teros mengkaji.. tang mana sifat romentik die nie ( gurau ja ).. hahaha :)

ada sorg lagi kawan aku nie yg ske sgt buat aku jeles, jeles tang mana, tang badan die yg taf.... klu sapa2 yg kenal die nie dlm keluarga sispa mesti dh boleh agakkan... hahaha, die nie bdn dahlah taff, six pack bertimbun2... hahahaaaaa, die nie aku tgk ske mengusik kwn aku yg ske melatah tu, nama die wani... die nie ske melatah, lg terok latah die, lg lah kwn aku nie ske mengusik.... nama die nie Shukur Abu Bakar, nama nick name die ciko.... pemberian dr staff sispa, cik nurul hikmah.. hahaha jauh nau dr shukur ke ciko.... hahaha :)



yang pakai sweter tulah shukur, yg sebelah die yg sweter putih tu wani....  nama penoh wanie, Hazwani Mohamad, dulu lg terok melatah die... mungkin lps tertelan ubat gegat, latah die kurang skit lahh.... kekadang kesian tgk asyik kene usik jaaa wanie nie, wanie nie pon pelawak gak... klu aku ddk dgn die... ada ja point nk ckp... wanie nie sesuai jd mami jarumlah.. (gurau ja) :)

     

sebelum aku nk ceritakan tentang si gadis comel nie, aku nk tgor skit 2 org mamat kt blakang tu... pehal ko tgk mcm tu... x puas hti ckp.... hehehe (gurau)... si kecik molek nie, nama die Ernie Kumpai Anak Luju.... org sarawak nieee.... klu sapa2 nk raya jauh2 bolehlah buat calon.... die nie bukan ja femes kt kt sispa, malah kt tempat kursus masa kt alpha pon ada org kenal.... hot stuff rupenye.... ishhhh awak nie jeles saya, napa org x kenal saya.... wahhh ada chan lah nk rapat dgn awak supaya bile org tgk awak, die org akn tgk saya skali... so dua2 hot setap.. hehehehe :) comelkan die.... ramai org cuba nk cucuk daun tp x dpt sbb ernie nie dh ada ( rasa2nyalah), tp klu kosong saya org pertama... hehehehe :) jgn marah, gurau jaaa


ok, gambar nie bukan nk cerita si gadis belah kanan tu, tetapi sebelah kiri tu haaa... nama si adik manis comel nie Siti Nabilah binti Arshad.... nick name die lala.....  tetiba rindu nk makan durian creep yg awak buat... hehehehe, nnt lps raya jgn lupa buat satu untuk saya.....   die nie org johor... mmg kenelah aku pon mencari org johor... hehehe tp dh berpunya, klu x dh termasuklah dlm list calon yg ke 141 org.. hehehe (gurau ja), org nya baik dn cute, haaa, wanie contohilah mcm lala nie, brulah en S----p nk.. hahaha (gurau).... 


yang tgh minum air tu yan.... nama penoh die Muhammad Syahiran Annur Sani.... yan nie pon org kedah jgk... ishhh, ramai btollah dlm keluarga sispa nie dr kedah..... ada org ckp, org2 kedah nie cute2... btol ke? hehehehe :) hmmm mungkin genetik kot...


ssh btol nk cari gmbar mamat dlm gmbar nie... yelah die yg tukang ambik gambar... mmg logiklah gambar die x byk... nama die nie Hazwan... org kedah jgk..... (pening aku) die nie boleh ja nk melawak2, tp klu die ambik baris, kene serius semua, x boleh main2.. peraturan die....  sapa main2 dlm baris kene pt 10 sebyk 100 kali... hahaha (tipu ja) x delah sekejam tu kan hazwan... 


org yg tgh termenung tgk laut tu ialah Syahdan Hamzah.... die nie klu g kursus ke atau latihan luar.... tugas die satu ja... imam... so kene baik2 skit dgn die nie, imam tau.... :)



syafik akmal

sebenarnya ramai lagi yang aku nk ceritakan, tetapi kekangan ruang dan masa.... harap yang lain yg x di ceritakan jgnlah berkecil hati, korg tetap dlm keluarga sispa....
sebelum aku mengakhiri cerita untuk hr ini... aku hadiahkan satu kenangan gambar kita bersama dgn rakan2 dan kawan semasa kita berkursus di pulapau baling kedah dulu.... aku harap hubungan persahabatan kita di sispa tidak akan terputus walaupun kita tamat pengajian nnt, bila kita akan bwk haluan masing2 seperti peribahasa air yang di cincang x akan putus sbb apa....  sbb....

AKU SAYANGKAN KORG SEMUA.....


7 comments:

  1. hahahahaha...terselit gak pasal 6pax...pesal nak kne jelas sapik..sapik bkn de 6pax gak ke?? ihikss

    ReplyDelete
  2. wah..syafik,,terharunya...saya pon sayang korang smua..we are 1 big family... :)

    ReplyDelete
  3. lia..kau nti syafik cerita dalam episod seterusnya..kan syafik..jgn sedih2..

    ReplyDelete
  4. nasib baik cter pasal aku sket je. haha.

    ReplyDelete
  5. huhuhuuu~ terharu.... thanks papa! for kenangan yg dicoretkan~ its easier to go through those hardships when there are always u guys, making those chaos, each and everytime.. love u all! :*

    ReplyDelete