Saturday 4 February 2012

di renjis-renjis sebilis

Alhamdulillah, sehingga kita bertemu kembali dalam it's good life blog... Alhamdulillah, aku sebenarnya baru je sampai rumah dari uthm tadi. sama-sama dengan elyas aku menunggu bas di stesen bas batu pahat untuk pulang ke rumah masing-masing. tadi saja je nk gerak awal sebab takut jalan jam, but everything is ok. sampai pon pukul 6.30 petang tadi kt stesen bas, so punya la lama kiteorng lepak..
tapi bukan pasal lepak ke balik rumah ke atau ape-ape yang x penting untuk aku ceritakan di sini. ini pon sebab aku teringatkan kawan baik aku ibrahim aka aiem x dapat dtg ke kenduri pn aida tgh hari tadi, nie mai aku nak cita skit pasal kenduri tadi. maksudnya di sini, aku nak cita pasal kenduri kahwin pertama yang kami hadir sejak kami menjejakkan kaki kami di uthm selepas kenduri cik atau puan ( skarang ) nor yang kami tidak dpt dtg disebabkan faktor jumlah kilometernye yang banyak dan memerlukan total minit yang lama disamping faktor ekonomi ringgit malaysia yang dalam kegawatan... teeeettt harap korang faham.

mcm biasalah, janji melayu, janji pukul lain, pukul lain bru gerak. disamping nk menunggu kedatangan wb..wb dr johor, kedah, selangor, pahang, perak, nogogri sembilan, terengganu, dan melaka untuk berkumpul pon ambik masa stgh jam, x pe aku paham, korng nk mekap dulu kn, bg kasi macho habis.. teett. dh lepas tu, kedebuk......kedebak...kedebuk...kedebak... kiteorg pon jalan menuju destinasi yang patut dituju stelah sekian lama menunggu destinasi yang dituju itu... orang yang paling x sabar nk mkn aku dgn elyas ibrahim lah sbb kiteorang x mkn nasi sejak 2 minggu yang lalu semata2 spend untuk kenduri pn aida jeerrrhhh..

dalam 15 minit cm tu, kami pon sampai lah sambil disambut oleh pn aida di pintu gate utama rumahnya... terlihat wajah kegembiraan pn aida sambil menyambut student2 nye yang sanggup datang dr uthm kerumahnya...  aku tau, dlm hati kecil puan aida berkata... wahhh dtg jgk dieorg nie... ingat x dtg td... btol x puan??? hehe, mklumlah ahlil nujum..  cehhh getthhhooohh, msk2 je aku tgk kwn2 aku nie tros serbu meja lauk tnpa menghiraukan tuan rumah yang trcangok berdiri untuk disalam...hehe, lapou la tuhh, bak kata orang melaka. kemudian kami pon makan dgn rakusnya.. haha gurau je... first skali bende yang paling aku trkejot... dienye cara hidangan dh mcm hotel, ingat kt shah alam je yg mcm tu, rupanya kt parit raja pon dh style lah skrang..... x pe x kesah, janji aku makan dan kenyang.. 

satu lg yang aku trkejut, aku ingat ada la penjaja x berlesen tgh jual air, rupanya free... itu aku x pernh nmpak kt mana2 kenduri dimana kita bleh pilih jenis air, nk hmpir spoh jenis air. slalu nye air sirap tu satu je yang di beri, klu nk sdp skit catering tu tmbahlh orn ke limau ke, tp td lain, ade byk air yang boleh kita pilih mengikot cita rase masing2... sempatlah gak aku tersnap gambo2 nie..

haa, amacam, byk kn, durian belanda ada, keladi, asam boi, ABC rock pon ada, jagung, dn byk la lg. x larat aku nk list kn.


nie hadiah untuk aeim yang x bekesempatan untuk hadir k.... tgk gamba je la kn.. fuh sdp giler, nasi minyak + ayam masak merah + daging (lembu,kambing)masak kurma + dalca + kerabu nenas = KENYANG. hmm, mesti korang tengah lap air liur sbb nmpak sdp kn.


nie yang aku ckp td, hidangan dia mcm hotel kn. siap ada pokok la lagi tu. mmg sedap, klu x caya tanya la elyas, 3 pinggan die sapu hari ni... 


laksa pon die bedal... ambik kau


mmg melantak sungguh die nie...


haa, yg cute miut tengah tu la pn aida,(bagi yang x kenal, x ingat mahu pun x perasan walaupon korang student beliau) teroknye orng nie kn...... yang belah kiri tu ammar, tp tu bukan ammar yg sebenar sbb klu ammar yang sebenar x tongkat dagu, die tgh melantak lg skrng nie. antara yang turut memeriahkan majlis:


sopi, wan dgn elyas. masa nie yg utama dh habis mkn, nie just sampingan jeeerrrhh.


amboi yang due org tu, mkn x ingat dh, camera langsung x pandang.. haa.. makan lagi makan kn rohani


amirul faiz aka nok... u!!! nape dgn mulut u tu, crem ye sbb kunyah byk sgt, trlebih koata la nie.mcm broadband plak.. teeebbbbaaaahhhh!!!


abg taff, qai jgn makan byk sgt, nnt gemok, x pasal2 kne g gym blk


ni mase nie aku tgh minum air je, sblah tu ikhwan aka iwan.. teeeetttt nama manja la konon tuhh

apapun best la gak g kenduri td, sbb aku x pernah g kenduri dgn kengkawan, selama  nie g dgn mak ayah je...  makan pon free.. hmm apa lagi, kita makan la sampai kenyang, thanks to puan aida kerana menjemput kami ke majlis yang gilang gemilang nie walaupon kami sampai lambat, puan tetap menunggu kan.. pape pon puan, makanan td semuanya sdp, btol x tipu, pandai puan pilih kan..( nie tgh bodek nie) hehe. kepada mereka yang x di sebutkn nama or x de gambar, sori sesangat sbb x sempat nk ambik gambar. Insyaallah kite berjumpe di lain masa dn ketikanya.
Assalamualaikum w.a.t

No comments:

Post a Comment